ss401t390904’s diary

偏屈頑固オヤジの戯言

性格。Personality.

 

 

This blog also has an English translation.

I am using the translation function, but I am editing based on the text.

It's still hard to read, but if you are interested, please read it.

I think every time, but it is difficult to translate Japanese into English and express my feelings.

I'm confused by the difference in grammar.

 

 

 

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オレの撮影。7月16日だったな。

 

現在はリハビリを兼ねて週3日、早朝に新聞配達をしている。

と言っても大した軒数ではない。このバイクなら45分程で配達を終える。

手元にある唯一のエンジンを搭載した乗り物。親父の遺品なんだ。

画像は、片道30キロ程の『散歩』に初めて出掛けた時のスナップ。

 

*乗り物大好きで遠出(1日1000キロは走れる)が当たり前だったオレ。

片道30キロは、散歩レベルだ。

 

配達作業は、ストップ&ゴーの繰り返し。

これは車体にかなりのストレスをかける。厳密にはエンジンが。

それもあって『散歩』に行った訳だ。

たまにはアクセル全開にして走らせてやらないと。

っても、大してスピード出ない。(そういう事にしておこう)

 

ところが、9月7日。丁度台風が接近していて大雨が降っている日だった。

新聞は紙だよな。当然濡らす訳にはいかない。

この日も全部個別に水濡れ対策をして出発した。

ところが…走り始めて15分もしないうちに突然エンジンストップ。

 

オレはさ、何かの途中にトラブるのが物凄く嫌なんだ。

それは作業だけに限らない。旅行先で発生しても同じ。

部屋にいても同じ。自身が立てた予定を狂わす要因は限りなくゼロにしたい。

バイクに関してもそうだ。普段自分でやれるメンテナンスは行っている。

途中で立ち往生なんて、想像するだけで嫌になる。

残念な事に…この日は、それが最悪の形で現実になってしまった。

新聞は数軒配達しただけで、残りは沢山ある。しかも大雨。

エンジンの再始動を試みたが、その気配は全くない。

機械的なものではない。燃料が供給されていないか、点火系のトラブル。

ならば、直ぐ対応するのは無理。バイクを押してアパートへ戻った。

近所の店へ買い出しに行くのに使ってる自転車に新聞積み替え再出発。

いつもより1時間遅れになったが、何とか終えた。

クタクタになって、暫く動けなかった。

 

オレは2時半の起床で、3時前に配達へ出掛ける。

何も問題がなければ、3時40分には帰宅。

何でこんなに早く配達しているのか?と尋ねられる事がある。

そう…問題発生して、遅くなる事を常に計算してるんだ。

過去にバイクのタイヤがバーストした事があった。

この時は無理矢理走らせて配達を終えたが、20分は遅くなった。

1度だけ寝坊した事もあった。物凄く焦ったよ。

それでも冷静になろうと喫煙して自身を落ち着かせてから出掛けた。

焦りは事故やトラブルの確率を大幅に上げてしまう。

 

新聞は遅くても朝6時には届けておくのがセオリーだ。

天候不順や大きな事故と言った事情がある時は別だが

個人の問題で遅配するのはルール違反だと考えている。

バイクの故障なんて理由にならんよ。寝坊?言うまでもなく論外。

新聞を受け取っているのは、お客さん。皆代金払ってるんだ。

1部¥120円~¥150円程。たかが…と思うかもしれんが

それを払っているのはオレじゃない。お客さんだ。

それは金額の高低で変わるものじゃない。理解できるだろ?

 

バイクで配達できない。…これはオレが想定していた最悪の状況。

実は、まだ直ってないんだ。仕方なく自転車で配達してるよ。

こんなに自転車乗ってるのは高校生の時以来だ。正直辛い。

が、無いものは無いんで、耐えている。

 

さて、故障したバイク。これは少々訳ありでね。

HONDA Super-CUB と言う誰もが知ってる原付。

親父が使っていた時はノーマル。

それをだな、純正部品だけを使って改造したんだ。

スペック比較しようか。

排気量49cc 3速マニュアルギア

これを…

排気量85cc 4速マニュアルギア スターター付き 

このようにして、原付から原付2種に再登録。

詳しい人なら分かると思うが、これはハイブリッド仕様。

複数の車種から部品を流用したんだ。

あとはスプロケットの変更をして、2・3速を使いやすくしたかな。

トラブルの原因は電装系。火が飛ばない。エンジン側の部品に問題無し。

疑わしいのはメインハーネス。ところが、新品が生産中止で入手不可。

現在探してるところだ。ハイブリッド仕様にしたのが裏目に出た。

その交換で100%直ると断言はできないが、多分直ると思う。

改造してしまったとはいえ、遺品だ。諦める気はない。

 

気付いてる人もみえるかな。オレはさ、2輪の大型免許もある。

なのに原付特有の法律に縛られて走るのが我慢ならんのだ。

何で法定速度30km/h?大きい交差点は2段階右折?

冗談じゃない。それも理由の1つで改造したんだ。

 

今回のトラブルは、オレの想定外。部品が入手困難だなんて。

しかも直るまで自転車しかない。これは無理。配達続けられない。

やむなく知人が納屋に放置していた同じバイクをレンタルした。

埃まみれでエンジンも始動しない。タイヤもエアが抜けてふにゃふにゃ。

ナンバーは付いているが、当然自賠責保険は切れている。

ガソリンは古くて異臭がする。錆が発生していなかっただけマシ。

FUEL コックを動かしていたらキャブレターからオーバーフロー。

はい、分解必須。…という訳で、馴染みのバイク屋さんへ整備を依頼。

大きな問題なければ、今週には乗れるんじゃないかな。

原付だから注意して乗らなければならないが。違反してしまうからさ。

 

できれば配達作業に使う前にテストドライブしておきたい。

問題は事前に解決しておき、トラブル発生を防ぎたい。

 

これだけの話で、オレの性格を少しは理解してもらえるんじゃないかな。

野風さんは「浪人さんは完璧主義だけど、ほどほどに…」と忠告してくれた。

女友達は、ハナから言わない。多分、言うだけ無駄だと思ってる。

2人の性格も何となく解かるだろ?

 

性格ってのは、些細な言動で理解できる。

オレが偏屈で物凄く拘り強いっていうのが滲み出てると思うよ。

 

 

 

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Taken on July 16th.

 

I deliver newspapers three times a week. It feels like a preparatory exercise.

Not a large number. Delivery of about 45 minutes by this motorcycle.

A vehicle with the only engine at hand. It's a relic of my father.

The image is a snapshot of the first time I went for a "walk" about 30 kilometers one way.

 

* I loved vehicles and it was natural for me to go out.

(I can run 1000 kilometers a day)

30 kilometers one way is a walk level.

 

Delivery work is repeated stop and go.

This puts a lot of stress on the car body. Strictly speaking, the engine.

That's why I went for a walk.

Sometimes I have to open the accelerator fully and run.

There is not much speed. (Let's do that)

 

September 7th.

It was a day when a typhoon was approaching and it was raining heavily.

Newspapers are paper. Of course you can't get it wet.

On this day as well, we took measures against getting wet individually.

Then I started delivery. However ... the engine suddenly stopped.

 

I really hate having trouble in the middle of something.

It's not just about work.

It is the same even if it occurs at a travel destination.

Same even if you are in the room.

I want to eliminate as many factors as possible to upset my schedule.

The same is true for motorcycles. I usually do maintenance that I can do myself.

I don't want to imagine stopping in the middle.

Unfortunately ... it became a reality at its worst on this day.

Only a few newspapers have been delivered and many are left.

Moreover, heavy rain.

I tried to restart the engine, but there was no sign of it.

It's not mechanical. Fuel is not being supplied or ignition system trouble.

Then, it is impossible to respond immediately.

I pushed my motorcycle back to my apartment.

Depart again with the bicycle used to go shopping.

It was an hour later than usual, but I managed to finish it.

I was so tired that I couldn't move for a while.

 

I get up at 2:30 and go to deliver before 3 o'clock.

If there are no problems, you can go home at 3:40.

Why are you delivering so quickly? Is asked.

Yes ... I'm always predicting problems.

In the past, motorcycle tires have burst.

At this time, I ran forcibly and finished the delivery, but it was 20 minutes late.

I overslept only once. I was really impatient.

Still, I smoked to calm myself down.

Impatience greatly increases the probability of accidents and troubles.

 

The theory is to deliver the newspaper at 6 am at the latest.

Unless there are circumstances such as unseasonable weather or a major accident

I think it is a violation of the rules to delay delivery due to personal problems.

A motorcycle breakdown is no excuse.

Oversleep? Needless to say, it's out of the question.

Customers are both receiving newspapers and paying for them.

One copy is about 120 yen to 150 yen. I don't think it's a big deal.

But they have the right to receive exactly.

The amount of money does not change the meaning. Can you understand?

 

Cannot be delivered by motorcycle. … This is the worst situation I had expected.

In fact, it hasn't been repaired yet. I have no choice but to deliver it by bicycle.

Riding a bicycle for a long time after a long absence.

To be honest, it's painful, but I'm patient because it can't be helped.

 

Well, the broken motorcycle. This is a bit complicated.

A moped called HONDA Super-CUB that everyone knows.

It was normal when my dad was using it.

I modified it using only genuine parts.

Let's compare the specs.

Displacement 49cc 3-speed manual gear

this…

Displacement 85cc 4-speed manual gear with starter

In this way, re-register from moped to moped plus.

If you are familiar with it, you can understand it, but this is a hybrid specification.

I diverted parts from multiple car models.

After that, I changed the sprocket to make it easier to use the 2nd and 3rd gears.

The cause of the trouble is the electrical system. Not ignited.

There is no problem with the parts on the engine side.

The main harness is suspicious.

However, it is difficult to obtain a new product due to discontinuation of production.

I'm looking for it now. The hybrid specification backfired.

I don't know if replacing the harness will fix it 100%, but I want to believe it will be fixed.

Although it was remodeled, it is a relic. I have no intention of giving up.

 

I wonder if some people are aware of it. I also have a large two-wheeled driver's license.

Even though I can ride a large motorcycle, I cannot forgive it according to the law peculiar to mopeds.

Why do I have to run at the legal speed of 30km / h?
At the big intersection, turn right in two steps. I'm not an amateur.

I am not joking! I remodeled it for that reason as well.

 

This trouble was unexpected for me.

I couldn't imagine how difficult it was to get the parts.

However, there is only a bicycle until it is fixed. It's too painful to continue delivery.

An acquaintance keeps a motorcycle of the same type in the barn. I rented it.

Covered with dust. The engine does not start either.

The tires are also deflated and fluffy.

The registration certificate is attached, but of course the liability insurance has expired.

Gasoline is old and has a strange odor. It was good that there was no rust.

Gasoline overflows from the carburetor when the FUEL cock is moved.

Must be disassembled. That's why I asked a familiar motorcycle shop for maintenance.

If there is no big problem, I think I can ride this week.

It's a moped so you have to be careful when riding.

You may inadvertently violate the law.

 

If possible, I want to test drive it before using it for work.

I want to solve the problem in advance and prevent troubles from occurring.

 

With just this story, I think you can understand my personality a little.

Nokaze advised that "Mr. Ronin is a perfectionist, but moderately ...".

Girlfriend doesn't say from the beginning. I judge it to be useless.

Do you understand the character of the two women a little?

 

Personality can be understood with trivial words and deeds.

I think my personality is very easy to understand.

 


Eagles - Hotel California

 

この楽曲を選んだ理由。

遠出して心地良い疲労感が漂いだした頃、目的地に到着する。

その時の感覚が歌詞と似てるんだよ。

 

The reason for choosing this song.

Drive far. At that time, when I was conscious of comfortable fatigue, my destination was approaching.

The lyrics are similar to the feeling at that time.