ss401t390904’s diary

偏屈頑固オヤジの戯言

責任。responsibility.

 

 

 

This blog also has an English translation.

I am using the translation function, but I am editing based on the text.

It's still hard to read, but if you are interested, please read it.

I think every time, but it is difficult to translate Japanese into English and express my feelings.

I'm confused by the difference in grammar.

 

 

 

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(画像は、総べてお借りしたものです)

 

世界トップクラスの旅客機製造メーカーでもあるボーイング社。

その中でもロングセラーで需要の多い737型機をアップグレードした

737MAX 。ご存知の通り同社の製造ミスにより2件の墜落事故が発生。

(フライトコントロールシステムの問題)

アメリカ連邦航空局(FAA)から飛行停止命令が出され、全機が運航停止。

これは各航空会社が保有している機体も当然含まれる。

業界には大きな影響が出た。せっかく導入した新型機が飛ばせないのだから。

ボーイング社には受注のキャンセルや納期の延長要請が相次いだ。

墜落の可能性が高い機体を好んで購入する企業はないだろう。

(明細は知らないが、補償問題もあったと思われる)

 

機体そのものには問題がないから、製造は継続されていた。

だが、長期に渡る飛行停止命令とそれに伴う是正措置に時間がかかり

完成した機体を保管する場所すら困窮する事態にまでなった。

 

 

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“駐機” されている場所は、本来車の駐車場。(社員の車を停める場所?)

737型機は、小型機に分類されるが、それでもこのサイズ。

1機で車50台分のスペースを占拠している。

同社は、それくらい保管場所に苦慮していたという事だ。

メインギア及びノーズギアの下にはパネルが敷かれており

過重の分散をしているのだと思われる。本来は乗用車を停めるスペースだ。

旅客機の重量に耐えられるような舗装整備はされていないだろう。

 

コクピットのウインドウには保護シールが貼られている。

エンジンにはカバーがかけられ、防塵対策がされている。

各機に接続されている黒いケーブルは、電源だと思う。

機体は塗装されているから、納入先は決まっているのだろう。

 

1年8ヶ月にも及んだ停止命令が漸く解除されたようだ。

 

https://www.nikkei.com/article/DGXMZO66401460Z11C20A1000000/

 

今後は運航再開へ向けての動きが加速するだろう。

ただ…COVID-19 の問題があるから、業界は手放しで喜べないと思うが。

 

オレは1度しか経験がないが、空の旅って楽しいものじゃないかな。

勿論、船旅も車での旅も楽しい。(オレは旅行好きだから…)

その中でも、事故が発生してしまえば極めてリスクが大きいのは空の旅。

737MAX の問題に関してはボーイング社も、癒着が指摘された FAA の

関係者も厳しく非難された。当然だ。

先日ミツビシ エアクラフト コーポレーションの話もしたが

業界の関係者には傲慢とすら捉えられる言動をする者が居る。

自分たちの立場や地位に驕ることなく、自らを律して物作りに取り組んで

頂きたい。信頼を築くのには多くの時間が必要だが、失うのは一瞬だ。

 

 

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737MAX での旅が安全で快適になる事を期待している。

過失による2度の事故で亡くなられた多くの被害者。

これをボーイング社は、決して忘れてはならない。

それが当事者の責任だ。

 

…それにしても、主翼の反り具合が凄いな。

何度見ても感心する。これも技術の結晶だね。

 

 

 

 

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(The images are all borrowed)

 

Boeing is one of the world's top airliner manufacturers.

Among them, the 737MAX is an upgraded version of the long-selling and highly-demanded 737.

As you know, two crashes occurred due to the company's manufacturing mistake.

(Flight control system problem)

The Federal Aviation Administration (FAA) has issued a flight suspension order, and all aircraft have been suspended.

This naturally includes the aircraft owned by each airline.

It had a big impact on the industry. Because the new model introduced with much effort cannot be flown.

Boeing received a series of requests to cancel orders and extend delivery dates.

No company would prefer to buy an aircraft that is likely to crash.

(I don't know the details, but it seems that there was a request for compensation)

 

Since there was no problem with the aircraft itself, production was continued.

However, the long-term flight suspension order and the accompanying corrective actions took time, and even the place to store the completed aircraft became in need.

 

 

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“Aircraft parked” is originally a car parking lot. (A place to park employees' cars?)

The 737 is classified as a small aircraft, but it is still this size.

One aircraft occupies the space for 50 cars.

The company was having a hard time storing it.

Panels are laid under the main gear and nose gear, and it seems that the weight is distributed.

Originally, it is a space where passenger cars can be parked.

The pavement will not be able to withstand the weight of the passenger plane.

 

A protective sticker is affixed to the cockpit window.

The engine is covered and dustproof.

I think the black cable connected to each machine is the power supply.

Since the aircraft is painted, the delivery destination may have been decided.

 

It seems that the suspension order, which lasted for one year and eight months, was finally lifted. (Japanese version)

 

https://www.nikkei.com/article/DGXMZO66401460Z11C20A1000000/

 

In the future, the movement toward resuming operations will accelerate.

But ... I don't think the people involved can be relieved because of the problem with COVID-19.

 

I've only had one experience, but I think air travel is fun.

Of course, both boat trips and car trips are fun. (Because I like traveling ...)

Among them, air travel is extremely risky if an accident occurs.

Both Boeing and FAA officials, who were pointed out to have adhesions, were severely criticized for the 737MAX issue. Naturally.

I talked about Mitsubishi Aircraft Corporation the other day.

Some people in the industry say and do things that can even be perceived as arrogant.

I would like you to clarify your position and responsibility and work on manufacturing.

It takes a lot of time to build trust, but it's only a moment to lose it.

 

 

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We hope that your trip on the 737MAX will be safe and comfortable.

Many victims who died in two accidents due to negligence.

Boeing should never forget this.

That is the responsibility of the parties.

 

Even so, the warp of the main wing is amazing.

I'm impressed no matter how many times I see it.

This is also a crystal of technology.

 

 

 

 


Rachel Platten - Fight Song (Japanese Subtitles)

 

 

1年8ヶ月の間、辛い思いをしていた人たちへ、エールを送ります。

Some of the people involved had a hard time for a year and eight months.

I will send you an ale.