ss401t390904’s diary

偏屈頑固オヤジの戯言

バランス。balance.

 

 

This blog also has an English translation.

I am using the translation function, but I am editing based on the text.

It's still hard to read, but if you are interested, please read it.

I think every time, but it is difficult to translate Japanese into English and express my feelings.

I'm confused by the difference in grammar.

 

 

 

f:id:ss401t390904:20201021041351j:plain

 

オレの撮影だよ。

 

あまりにもコンディションの悪いリアサスペンションを交換した。

ネットオークションで落札した新品同様の物。純正部品ではない。

オレは基本社外品を使いたくないんだ。過去に酷い目に遭わされたからさ。

だがね、純正のリアサスペンションは、1本(1セットではない)が

¥10,000円超えるんだよ。とてもじゃないが、買えない。

しかもオレの CUB じゃないし。そこまでする義理は、流石に無い。

入手したのは、2本でも半分以下の値段。送料含めてね。

もっと安く出品されている純正品もあったんだが、カラーが合わない。

この CUB のボディカラーは、よく見るとメタリックなんだ。

カラーナンバーも判る。だが、出品されている物は特定できない。

似たようなカラーは他にもあるからさ。違ったら、がっかりする。

そういうの無視して乗れる程、無神経じゃない。

他人のバイクとはいえ、最低限のポリシーは貫きたい。

夕方届いたんで、即交換した。こんなん、15分もかからない。

 

 

f:id:ss401t390904:20201021042414j:plain

 

外した物。右側に付いてたのが、あからさまに変形しているのが判る。

転倒させた位では、ここまで変形しない。何かが衝突したのだと思う。

交換に問題なかったから、ボディやスイングアームに悪影響は

出ていないと判断した。…にしても、この変形は酷い。

 

*撮影の為にこの場所へ来ただけで、此処で作業したのではない。

公共の場所を、そんな事で使ったりしないよ。念のため。

 

早速テストドライブ。乗り心地は悪い…。

これはバネレートがノーマルより高いのだと思う。

ストロークも純正より少し長かったし。

そのおかげでコーナーでのトラクションは掛け易くなった。

粘りのある動きをしてくれる。これは気に入った。

ただ…経年劣化が激しいタイヤに “追い打ち” をかける事になる。

あまり過激な事はしない。バーストさせると、また出費がかさむ。

今朝の配達も CUB の挙動を確認しながら走らせてみた。

滑っているクラッチを庇う走らせ方も出来るようになった。

その状態でエンジン全開にするのも。

燃焼室やマフラー内に蓄積されたカーボン除去が目的。

 

交換したサスペンションの影響で光軸(ライトの照射位置)が

下がった。これは手前しか照らしていないと言う意味。

つまり…リア側の車高が上がったんだな。

配達終えてから、工具持って道路にて調整作業。

夜中だが、他の人(車両)に迷惑にならないよう注意して。

壁に照射して調整する人もいるが、オレは必ず道路でやる。

その方が確実なんだ。走らせてみて、また調整して…を繰り返す。

低いと手前しか見えない。高すぎると手前が見えないばかりか

対向車にとっては眩しい状態になる。

Low・High 切り替え、どちらも問題ないことを確認して終了。

ついでにブレーキ調整もしておいた。

外したサスペンションは CUB の持ち主へ返却。

本人も要らないとは思うが、オレが勝手に処分するわけにはいかんのでね。

 

オートバイは、バランスで乗るものだ。

乗り手の技量も必要だが、車体のコンディションが悪ければ余計なところで

注意力が散漫になり、咄嗟の判断が遅れる。それは事故に直結だ。

たかが原付だと思うかもしれない。だがね、2輪車である事に変わりはない。

この基本が理解できない人や、安易に考えている人は、何に乗っても同じ。

オレはリスクを増やしてオートバイを走らせるような事はしたくない。

ゼロにする事は不可能だが、それに近付ける努力はする。

走らせて楽しい乗り物で、嫌な思いはしたくないだろ?

 

 

 

f:id:ss401t390904:20201021041351j:plain

 

Taken by me.

 

A product close to a new one that was sold at an online auction. It is not a genuine part.

I don't want to use aftermarket products. I've had a terrible experience in the past.

However, one genuine rear suspension (not one set)

It's over 10,000 yen. I can't buy it because it's expensive.

It's not my CUB, so I can't do that.

Less than half the price of genuine parts. Including 1 set shipping fee.

Some genuine products were sold at a lower price, but the colors did not match.

If you look closely, the body color of this CUB is metallic.

You can also see the color number. However, the auction item cannot be identified.

There are other similar colors. If you make a mistake, you will be disappointed.

I'm not so insensitive that I can ignore that and ride.

Even if it is another person's motorcycle, I want to stick to the minimum policy.

It arrived in the evening, so I exchanged it immediately. It takes less than 15 minutes to work.

 

f:id:ss401t390904:20201021042414j:plain

 

Exchanged item. You can see that the one on the right side is clearly deformed.

A fall does not cause this deformation. I think something collided.

Since there was no problem with the replacement, it was judged that the body and swing arm were not adversely affected. ... But this is terrible.

 

* I came to this place for shooting.

The replacement work is being done elsewhere. Just in case.

 

Test drive after replacement. The ride is uncomfortable ...

I think this is because the spring rate is higher than normal.

The stroke was also a little longer than the genuine parts.

Thanks to that, traction in the corner became easier to apply.

It moves flexibly. I like this.

However, it will cause "fatal injury" to tires that are severely deteriorated.

I don't do too radical things. Burst costs more.

I also ran the newspaper delivery this morning while checking the movement of CUB.

It is now possible to run with a slippery clutch.

It is also possible to fully open the engine in that state.

The purpose is to remove carbon accumulated in the combustion chamber and muffler.

 

The optical axis (light irradiation position) was lowered due to the effect of the replaced suspension. This means that it illuminates only just before.

In other words ... The height of the car on the rear side has increased.

After delivering the newspaper, I took the tools and made adjustments on the road.

It's midnight, but I'm careful not to bother other people (vehicles).

Some people illuminate the wall to make adjustments, but I always do it on the road.

That's more certain. Repeat trial and error.

If it is low, you can only see the front. If it is too high, not only will you not be able to see the front, but it will be dazzling for oncoming vehicles.

Switch between Low and High, and finish after confirming that there is no problem with either.

I also adjusted the brakes.

The removed suspension is returned to the owner of the CUB.

I don't think he needs it, but I can't dispose of it. It's part of his possession.

 

It is important to run a motorcycle in a balanced manner.

The rider's skill is also required, but if the condition of the car body is bad, attention will be distracted in unnecessary places, and the judgment of will be delayed. It is directly linked to the accident.

You might think it's a moped, but it's still a two-wheeled vehicle.

Those who do not understand this basic or who think easily are the same no matter what they ride.

I don't want to increase the risk and run a motorcycle.

It is impossible to make it zero, but we will try to get closer.

It's a fun ride to drive and you don't want to feel bad about it, right?

 

 


Eagles Take It Easy Alta Calidad HD VDownloader

 

気分で選んだ曲。

 

The song I chose according to my mood.